Ενημέρωση

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΝΑΟΥΣΑΣ, ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΛΕΙΤΕ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 6936231736 (ΠΑΣΧΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ)

Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2013

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΤΑ ΔΕΚΑ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΛΑΘΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΓΩΝΕΣ

Τα δέκα πιο συχνά λάθη πριν από (σημαντικούς και ασήμαντους) αγώνες

Είναι ευρέως γνωστό ότι όλοι όσοι ασχολούνται με τον ανταγωνιστικό αθλητισμό, ή πρωταθλητισμό, βιώνουν την «ένταση» του αγώνα.
Αυτή η «ένταση» μεταφράζεται ανάλογα με το φύλο του αθλητή, την ηλικία, το άθλημα και την προσωπικότητά του σε ποικίλες ψυχοσωματικές αντιδράσεις όπως:
• το «σφίξιμο στο στομάχι», τα ιδρωμένα χέρια, η ταχυκαρδία, η αϋπνία, ο εκνευρισμός, η υπέρ-κινητικότητα, η ευθυμία, ακόμη και το…. χασμουρητό.
• Όλες αυτές οι ψυχοσωματικές καταστάσεις μπορούν κάλλιστα να έχουν διπλή κατεύθυνση.
• Mπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας ευχάριστης διαδικασίας προετοιμασίας ή να αποτελούν τον οιωνό και τα προεόρτια μιας άσχημης αθλητικής απόδοσης και εμπειρίας.
• Η σωστή διαδικασία προετοιμασίας για έναν αγώνα περιλαμβάνει πολλούς τομείς με απώτερο σκοπό την μέγιστη απόδοση της ομάδας.
• Για πετύχουμε την επιθυμητή απόδοση είναι απαραίτητο να συμπεριλάβουμε στις διαδικασίες προετοιμασίας και τον τομέα της ψυχολογικής ετοιμότητας.
• Για να πετύχουμε τον στόχο της ψυχολογικής ετοιμότητας της ομάδας αλλά και του εκάστοτε αθλητή θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια διαδικασία προετοιμασίας που να περιλαμβάνει ενέργειες, ασκήσεις και εμπειρίες.
• Σκοπός τους θα είναι η βιωματική εκμάθηση τρόπων αποφυγής ή και αντιμετώπισης δυσάρεστων καταστάσεων που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε κατά τη διάρκεια του αγώνα.
• Ο θετικός έλεγχος των συναισθημάτων και των σκέψεων του αθλητή πριν από έναν αγώνα αποτελεί το θεμέλιο λίθο μιας πετυχημένης απόδοσης.
• Για να διαπιστώσουμε μαζί αν πράττετε ορθά ή λανθασμένα όσον αφορά τους τομείς αυτούς θα αναλύσουμε:
• Δέκα από τα συχνότερα λάθη, που κάνουμε προσπαθώντας να προετοιμάσουμε την ομάδα μας για κάποιο παιχνίδι.
1. Έμφαση στο αποτέλεσμα και όχι στην διαδικασία. 

Οι θετικές σκέψεις και η θετική προδιάθεση είναι σαφώς επιθυμητές πριν από οποιονδήποτε αγώνα. Η αποκλειστική έμφαση όμως στο αποτέλεσμα δημιουργεί μία σειρά από προβλήματα:
• Δίπολο Νίκη – Ήττα
• Αρνητικά αποτελέσματα αποκρύπτουν πολύ καλές αποδόσεις
• Αυξημένη πίεση για κάτι που δεν μπορεί ο προπονητής ή ο αθλητής να ελέγξει ολοκληρωτικά.
Ο σωστός τρόπος προετοιμασίας για είναι αγώνα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τη συστηματική εξάσκηση δεξιοτήτων και τακτικής. Η πιστή εφαρμογή τους στον αγώνα θα μας δώσει πολύ περισσότερες πιθανότητες για να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Την διαδικασία μπορείς να την δημιουργήσεις, να την διαφοροποιήσεις να την μεταλλάξεις και να την ελέγξεις σε μεγάλο βαθμό.
Το αποτέλεσμα όμως όχι.

2. Έμφαση σε έξω-αγωνιστικούς παράγοντες - Εμφανή παρέμβαση παραγόντων στην διαδικασία προετοιμασίας.

 Κάθε παιχνίδι σε όλα τα επίπεδα έχει «παρασκήνιο». Μικρό ή μεγάλο. Ο προπονητής, οι αθλητές καθώς και τα στελέχη των ομάδων δε μπορούν να το αποφύγουν.
Όταν όμως δώσουμε υπερβολική βαρύτητα σε αυτό τότε αποπροσανατολιζόμαστε και δεν ετοιμάζουμε την ομάδα για να παίξει σωστά.
Από τη στιγμή βέβαια που κάποιοι μέσα από την ομάδα καλώς ή κακώς, ασχολούνται με τις εξωτερικές «συνθήκες», δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να έρχονται σε επαφή με τους αθλητές -ειδικότερα- αλλά και με τον προπονητή.
3. Παράλυση μετά από πολύ ανάλυση 

Η πίεση πριν από έναν αγώνα μπορεί να οδηγήσει τον προπονητή σε υπερβολική προπόνηση σε όλα τα επίπεδα:
• Φυσική κατάσταση, Τακτική, Τεχνική, ‘’Ψυχολογική προετοιμασία’’
Το μόνο όμως που επιτυγχάνεται με αυτόν τον τρόπο είναι η μετάδοση υπερβολικά μεγάλου αριθμού πληροφοριών με αποτέλεσμα οι αθλητές να μπερδεύονται ή ακόμη και να ξεχνούν τα πάντα.
4. Παράλυση μετά από αδράνεια.
Σε αυτή την περίπτωση ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Επειδή θεωρητικά η αναμονή ενός δύσκολου παιχνιδιού έχει δημιουργήσει αρνητική ένταση ( άγχος ) στην ομάδα ή για την αποφυγή της πρόκλησης άγχους προγραμματίζονται χαλαρές προπονήσεις.
Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνουμε να επαληθεύσουμε το ρητό « Μη προγραμματισμός για ένα παιχνίδι είναι προγραμματισμός για αποτυχία»
5. ”Αγώνας δίχως αύριο’’ – Υπερβολική πίεση. Ψυχική εξουθένωση πριν τον αγώνα.

 Για τον προπονητή (συνήθως), Τους αθλητές, Την ομάδα
Η προσφιλής ατάκα των ΜΜΕ σε όλα τα επίπεδα, ειδικά αν υπάρχει μεγάλο διάστημα προετοιμασίας για σημαντικά παιχνίδια. (Σε τελικούς, τουρνουά ή παιχνίδια κλειδιά για τίτλο ή υποβιβασμό)
Κατά την αναμονή του κρίσιμου αγώνα η ένταση αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο έχοντας σαν αποτέλεσμα την ψυχική εξουθένωση των πρωταγωνιστών (αθλητών, προπονητών) πριν τον αγώνα.
Αλίμονο εάν αισθανθούμε πριν από τον αγώνα:
«Άντε να τελειώνουμε και ό,τι γίνει...»
6. Ομιλία με ηρωικό ύφος ή με πάρα πολλές λεπτομέρειες πριν από τον αγώνα.
Το στερεότυπο του εμπνευσμένου ηγέτη.
Δυνατή φωνή, με ατρόμητο τόνο και οδηγίες «κατάκτησης της κορυφής του λόφου».
«Πάμε να τους πατήσουμε!» «Άντε παλικάρια μου!»
Στόχος: Η αύξηση της έντασης και της ηρωικής διάθεσης των παιχτών.
Αποτέλεσμα αυτής της μεθόδου?
Συμπέρασμα: Η ομαδική ηρωική ομιλία έχει συνήθως θετική, όμως και αρνητική επίδραση σε συγκεκριμένους παίκτες, ανάλογα με την προσωπικότητα τους καθώς και την αγωνιστική τους θέση.
Μεγάλη σε διάρκεια ομιλία: Το πάθος, η θέληση, ο επαγγελματισμός αλλά και η πίεση οδηγούν πολλούς προπονητές στο να πραγματοποιήσουν μία μεγάλη σε διάρκεια ομιλία πριν από σημαντικά παιχνίδια.
Σαν αποτέλεσμα, έχουμε την πνευματική αλλά και σωματική κόπωση των παιχτών. Η συγκέντρωσή τους μειώνεται, ξεχνάνε ή δεν προσέχουν, ‘’παίζουν’’ μεταξύ τους και τέλος-τέλος δεν κατανοούν ακόμη και τις πιο απλές οδηγίες.
7. Μεταφορά προβλημάτων από το ΄΄σπίτι΄΄ στο γήπεδο.
Α Επαγγελματικό επίπεδο:
Μα είναι δυνατόν επαγγελματίες αθλητές να αφήνουν προσωπικά προβλήματα να επηρεάζουν τη δουλειά τους?
Β Ερασιτεχνικό επίπεδο:
‘’Είναι φυσικό να γίνεται αυτό..... Αυτοί οι αθλητές έχουν πολλά στο κεφάλι τους. Πολλές φορές πληρώνουν και από την τσέπη τους,......’’
Επομένως είναι φυσικό η απόδοσή τους να επηρεάζεται από προσωπικά προβλήματα.
Είναι σωστές οι παραπάνω παρατηρήσεις? Η πρώτη λανθασμένη το ίδιο και η δεύτερη.
Η διαδικασία αυτοσυγκέντρωσης πρέπει να διδάσκεται από μικρή ηλικία. Από πολύ νωρίς θα πρέπει να ξεκινά η εκμάθηση των διανοητικών ικανοτήτων «παρκαρίσματος» των προσωπικών προβλημάτων.
Είναι απαραίτητος ο συχνός έλεγχος της επιτυχίας αυτής της διαδικασίας. Πρέπει να δίνουμε μεγάλη βαρύτητα και να παρατηρούμε λεπτομέρειες όσον αφορά την αλλαγή της συμπεριφοράς των αθλητών. Διαφορετικά κινδυνεύουμε να βρεθούμε μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις.
8. Αυτοπεποίθηση: Δεν αποκτάται από μόνη της.
Αυτοπεποίθηση είναι ένας όρος που περιγράφει μία ιδιότητα που έχουν όλοι οι επιτυχημένοι προπονητές και αθλητές.
Η πίστη στις ικανότητες/δεξιότητες του αθλητή αποτρέπει τη δημιουργία αγωνιστικού άγχους.
Εάν κάποιοι αθλητές έχουν χαμηλό επίπεδο αυτοπεποίθησης αφήνουν καθαρά στην τύχη τις πιθανότητες μιας καλής απόδοσης (δηλαδή ‘’να τους πάει το παιχνίδι’’).
Σε πολλούς προπονητές αρέσει να μιλάνε για αυτοπεποίθηση, λίγοι όμως είναι αυτοί που μπορούν να απαριθμήσουν πρακτικούς τρόπους απόκτησης της.
Ο πιο απλός τρόπος: Εξασφαλίζουμε στους αθλητές την ευκαιρία να βιώσουν την επιτυχία μέσω των ασκήσεων/καταστάσεων που δημιουργούμε στην προπόνηση. Ξεκινάμε πάντα από τα πιο απλά και προχωράμε στα πιο δύσκολα και περίπλοκα.
Διαφοροποιούμε τόσο το ασκησιολόγιο όσο και τον τρόπο ανατροφοδότησης ανάλογα με τον παίκτη αλλά και τη θέση που παίζει.
Δημιουργούμε συνθήκες επιτυχίας για τους παίκτες μας και δίνουμε έμφαση στα θετικά σημεία της απόδοσης τους.
Η αυτοπεποίθηση δεν δημιουργείται αυτόματα, ούτε τυχαία.
Απαιτείται συστηματική προσπάθεια και μεγάλη υπομονή για να επιτύχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα σε αυτόν τον τομέα.
9. Μη συμμετοχή των βασικών παικτών ή των πιο έμπειρων στην διαδικασία προετοιμασίας. 

Στις μεγάλες και ομάδες η «χημεία» των μελών τους αλλά και η «ατμόσφαιρα» των αποδυτηρίων παίζουν καταλυτικό ρόλο για μια πετυχημένη πορεία.
Αυτό όμως που δεν το συζητάμε πολύ ή ακόμη και το αρνούμαστε είναι πως για να πετύχει ο προπονητής την δημιουργία μιας καλής ‘’χημείας’’ και ‘’ατμόσφαιρας’’ χρειάζεται ΚΑΙ τη βοήθεια των βασικών και πιο έμπειρων αθλητών του.
Είναι κοινό μυστικό για όλους τους επιτυχημένους προπονητές το γεγονός ότι σχεδόν πάντα εμπλέκουν στην διαδικασία προετοιμασίας ενός αγώνα τους πιο έμπειρους παίχτες τους.
10. Ανησυχία για το τι θα λένε οι άλλοι.
Ο φόβος της αποτυχίας αποτελεί το βασικό κίνητρο.
Η φοβία της αποτυχίας δημιουργείται όταν συστηματικά επιλέγουμε απειλές, έμμεσο ή άμεσο εκβιασμό, τιμωρία των αθλητών σαν βασικό κίνητρο στην διαδικασία προετοιμασίας ενός αγώνα.
Ο φόβος της αποτυχίας ξεκινά με την ανησυχία των παικτών για κάποιο άτυχο αποτέλεσμα και για το τι θα λένε ‘’οι άλλοι’’ για αυτό.
Όταν η ανησυχία αυτή συνοδεύεται με παράπλευρες καταστάσεις όπως:
Πίεση, εκνευρισμός, προ-αγωνιστικό άγχος, επίπονες προπονήσεις εκτός προγράμματος, έλλειψη εμπιστοσύνης δημιουργούνται συνθήκες όπου ενώ βραχυπρόθεσμα ή φαινομενικά ενεργοποιούν την ομάδα, ουσιαστικά φέρνουν τα αντίθετα αποτελέσματα.
Για τον λόγο αυτό ο θετικός έλεγχος των σκέψεων μας αλλά και μια προσπάθεια να παρασύρουμε και τους αθλητές μας προς αυτή την κατεύθυνση επιτυγχάνεται με χρησιμοποίηση θετικής ενίσχυσης για σωστή και μακροχρόνια ενεργοποίηση .
Η τιμωρία και ο εκφοβισμός σχεδόν πάντα έχουν αρνητικά μακροχρόνια αποτελέσματα.

• Τα πρωταθλήματα κερδίζονται στις λεπτομέρειες και στα ‘’μικρά’’ παιχνίδια.
• Οι αθλητές προετοιμάζονται στα εύκολα παιχνίδια για να αποδώσουν τα μέγιστα στα δύσκολα.
• Για όλα τα παιχνίδια προετοιμαζόμαστε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο.
• Η διαφορά εύκολου και δύσκολου αγώνα μεταφράζεται στην θετική πρόκληση για καλύτερη εφαρμογή των πλάνων που έχει θέσει ο προπονητής και έχει δουλέψει η ομάδα όλη την εβδομάδα.
• Δεν υπάρχει εύκολο ή δύσκολο παιχνίδι. Απλά υπάρχουν εύκολ
οι ή δύσκολοι στόχοι.
Dr. Νίκος Γεωργιάδης, Αθλητικός Ψυχολόγος

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΑΡΧΗΓΕ


Τάσο ,κράτα γερά !!

δεν έχει σημασία ο προορισμός αλλά το ταξίδι 
πάτα στην παρακάτω δ/νση για να περάσει η ώρα
http://flashfabrica.com/f_game/toilet/e_paper.html

Ο ΦΙΛΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟ

      Ευκαιρία να δώσει χρόνο σε όλους τους παίκτες βρήκε ο Γιώργος Δασκαλάκης, στο φιλικό αγώνα σήμερα 2/1/2013 το απόγευμα στον Αγ.Γεώργιο με τον τοπικό Απόλλωνα. Δοκίμασε νέους παίκτες,παλιούς σε νέες θέσεις,ζήτησε εφαρμογή των συστημάτων της προπόνησης στον αγώνα ,έβγαλε συμπεράσματα. Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε σαν μια καλή προπόνηση που αν μη τι άλλο ,βοήθησε στην τεχνική κατάρτιση της ομάδας ,από τη μία, και μια υπενθύμιση για το τέλος των εορτών και επιστροφή στη δράση από την άλλη.
       Γενικά η ομάδα έδειξε την καλή φυσική της κατάσταση και ότι μπορεί να αγωνιστεί ισάξια και με ομάδες μεγαλύτερης κατηγορίας. Εντοπίσθηκαν κάποιες αδυναμίες και λάθη,όπως η επανειλημμένη αστοχία ,το περιττό κράτημα της μπάλας, οι ατομικές προσπάθειες κλπ
      Ο αρχηγός της ομάδας Τάσος Μήτσικας δεν κατάφερε να αγωνιστεί, αφού ένα ' ιδιαίτερο τεχνικό  πρόβλημα ' τον κράτησε στον πάγκο ,μακριά από το αγωνιστικό χώρο.
       Απ' ότι φαίνεται ο αγώνας την Κυριακή με τον Κοπανό θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον και θα τον περιμένουμε με αγωνία.
Δεν πρέπει να παραλείψουμε να ευχαριστήσουμε την ομάδα του Αγ.Γεωργίου για τη φιλοξενία, και να τους ευχηθούμε Καλή Χρονιά και επιτυχίες στους αγώνες.















Με τον Δασκαλάκη θα ζητήσει φωτογράφηση η Claudia Schiffer

Με τον Δασκαλάκη θα ζητήσει φωτογράφηση η Claudia Schiffer όταν ο Ολυμπιακός Νάουσας ανέβει στη superleague .


Δεν προλάβαμε να χορτάσουμε την τελευταία νίκη, και πριν καλά μπεί το 2013 , ο προπονητής του Ολυμπιακού Γιώργος Δασκαλάκης άρχισε τις φωτογραφίσεις , πλαισιωμένος από πολυπληθείς και όμορφες  παρουσίες του ασθενούς φύλλου. Δεν νομίζω άλλος προπονητής, τουλάχιστον στο Ελληνικό πρωτάθλημα να σημειώνει ,εκτός γηπέδου τέτοιες επιτυχίες .

Πάντα τέτοια Γιώργο και μην ξεχνάς σήμερα παίζουμε με τον Αγ. Γεώργιο .
Καλή Χρονιά.

ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ΦΟΡΑ Η ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ Ν -ΓΑΣ ΚΟΠΑΝΟΥ



Μόλις τώρα ήρθε η ειδοποίηση της ΕΠΣ Ημαθίας για το αναβαλλόμενο δις παιχνίδι με το Κοπανό.Ο αγώνας τελικά θα πραγματοποιηθεί (ελπίζουμε) την Κυριακή των Φώτων , 6/1/13 στις τρεις το απόγευμα, στον Αγ.Νικόλαο . Η μέχρι τώρα μετεωρολογική πρόβλεψη δίνει ασθενή βροχή νωρίς το πρωί της Κυριακής με συννεφιά το απόγευμα και ελπίζουμε έτσι να παραμείνει γιατί τρίτη αναβολή πάει πολύ.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ


Η ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ «ΑΥΤΟ-ΟΜΙΛΙΑΣ» ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ (Μέρος 1) 


Πόσες φορές έχουμε δει στην τηλεόραση επαγγελματίες παίκτες ποδοσφαίρου να μιλούν με τον εαυτό τους πριν την εκτέλεση ενός πέναλτι; Μετά από μια άσχημη εκτέλεση κόρνερ; Μετά από ένα επιτυχημένο φάουλ που κατέληξε στα δίχτυα; Οι παίκτες πολλές φορές κάτω από την πίεση του αγώνα ή της προπόνησης, μετά από μια επιτυχημένη ή αποτυχημένη προσπάθεια μιλούν με τον εαυτό τους. Άραγε τι να σκέφτονται οι ποδοσφαιριστές;
Ο τρόπος σκέψης επηρεάζει την απόδοση των παικτών; Οι παίκτες όταν μιλούν με τον εαυτό τους μπορεί να επηρεάσουν την απόδοσή τους; Οι θέτικες σκέψεις βοηθούν την απόδοση;
Τι γίνεται όμως με τις αρνητικές; Ένα είναι το σίγουρο. Οι σκέψεις των αθλητών επηρεάζουν την απόδοσή τους. Υπάρχουν όμως και άλλα ερωτήματα τα οποία σχετίζονται με τις σκέψεις των αθλητών. Το κοινωνικό περιβάλλον ή ο προπονητής μπορούν να επηρεάσουν τις σκέψεις των αθλητών; Η νίκη ή ήττα μπορεί να επηρεάσουν τις σκέψεις των αθλητών και με ποιο τρόπο;
Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή. Τι είναι σκέψεις;
Από τα αρχαία χρόνια, οι Στωικοί φιλόσοφοι πίστευαν ότι οι σκέψεις παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς και των συναισθημάτων. Ο Πλάτωνας όρισε τις σκέψεις ως «συνομιλία, που διεξάγει η ψυχή μόνη με τον εαυτό της».
Στη σύγχρονη αθλητική ψυχολογία η έρευνα της σκέψης αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πεδίο έρευνας. Ο όρος σκέψη πολλές φορές αναφέρεται και σαν αυτο-ομιλία. Με απλά λόγια, αυτο-ομιλία είναι αυτά που λένε οι αθλητές στον εαυτό τους είτε από μέσα τους είτε δυνατά. Μπορεί να έχει θετική, αρνητική, ή και ουδέτερη μορφή. Επίσης μπορεί να είναι παρακινητική «Πάμε δυνατά» ή να έχει μορφή καθοδήγησης «Σούταρε στη γωνία».
Σε μια από τις πρώτες έρευνες οι Mallett και Hanrahan δημοσίευσαν στο έγκυρο περιοδικό Sport Psychologist το 1997 κάποια πολύ σημαντικά αποτελέσματα για τη χρήση της αυτο-ομιλίας στον αγωνιστικό αθλητισμό. Εξέτασαν κατά πόσο η αυτο-ομιλία με μορφή καθοδήγησης μπορεί να επηρεάσει την απόδοση αθλητών δρόμου ταχύτητας 100 μέτρων. Οι λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν ήταν από τα 0-30μ. «σπρώξε», από τα 30-60μ. «φτέρνα», και τέλος από τα 60-100μ. «επίθεση».
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πειραματική ομάδα (οι αθλητές χρησιμοποιούσαν λέξεις-κλειδιά) βελτίωσε σημαντικά την απόδοσή της σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου που δεν χρησιμοποιούσε τίποτα.
Ο αποτελεσματικός προπονητής και ο αθλητικός ψυχολόγος μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνική της αυτο-ομιλίας

  • στην εκμάθηση δεξιοτήτων
  • στη διόρθωση λαθών
  • στη συγκέντρωση της προσοχής
  • στη δημιουργία της κατάλληλης ψυχικής διάθεσης
  • στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης
  • στην παρακίνηση για περισσότερη προσπάθεια
  • και στον αυτοματισμό της κίνησης.
Επίσης, θεωρείται ως βασική τεχνική που οδηγεί στην αύξηση της απόδοσης και στον έλεγχο του άγχους. Εντούτοις, η αυτο-ομιλία, όπως και κάθε ψυχολογική τεχνική, δε μαθαίνεται αυτόματα.
Οι προπονητές και οι προπονήτριες πρέπει να ενσωματώνουν τη χρήση της τεχνικής της αυτο-ομιλίας στην καθημερινή προπόνηση των αθλητών τους. Τότε οι αθλητές θα εκτελούν την αυτο-ομιλία στο άθλημά τους τόσο κατά τη διάρκεια της προπόνησης όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Στο επόμενο άρθρο θα δώσουμε κάποιες απλές οδηγίες για την εφαρμογή της τεχνικής κατά την εκτέλεση του πέναλτι.
                                                                                                                           Ζουρμπάνος Νίκος

Η ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ «ΑΥΤΟ ΟΜΙΛΙΑΣ» ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ (Μέρος 2)

(Η δύναμη της σκέψης στην εκτέλεση του πέναλτι)
Πολλές φορές βλέπουμε στην τηλεόραση τόσο τον παίκτη που εκτελεί το πέναλτι όσο και τον τερματοφύλακα να μιλούν με τον εαυτό τους λίγο πριν την εκτέλεσή του. Ο παίκτης μπορεί να λέει στον εαυτό του τη λέξη «κέντρο», «μέσα» η «γωνία» για να κατευθύνει την μπάλα σε συγκεκριμένη κατεύθυνση στα δίχτυα και ο τερματοφύλακας από την άλλη, μπορεί να λέει από μέσα του «μπάλα» για να μην αφήσει τα μάτια του απ’ αυτήν.
Ένα είναι σίγουρο και επιστημονικά τεκμηριωμένο με αρκετές έρευνες στον τομέα της αθλητικής ψυχολογίας, ότι η αυτό-ομιλία βοηθάει στη βελτίωση της απόδοσης μέσω πολλών διαφορετικών μηχανισμών.
Οι μηχανισμοί αυτοί λέγονται
  • αυτοσυγκέντρωση,
  • έλεγχος άγχους,
  • αυτοματισμός,
  • αυτοπεποίθηση,
  • χαλάρωση κ.α.
Με άλλα λόγια λέγοντας κάτι στον εαυτό μας, μια λέξη «κλειδί» στην ουσία, κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης ενός πέναλτι ή κάποιας δεξιότητας μας βοηθάει στη συγκέντρωση και στη βελτίωση της απόδοσης. Σε άλλες περιπτώσεις και κάτω από άλλες καταστάσεις μπορεί να μας βοηθήσει στον έλεγχο του άγχους και στην αποφυγή κάποιας βεβιασμένης ενέργειας. Πόσες φορές έχετε πιάσει τον εαυτό σας να λέτε «ηρέμησε» για να αποφύγετε κάποια συμπεριφορά.
Μαθαίνεται ο έλεγχος της σκέψης και η χρήση της για τη βελτίωση της απόδοσης; Φυσικά και μαθαίνεται όπως μαθαίνεται η εκτέλεση της πάσας, της ντρίπλας και του σουτ στο ποδόσφαιρο. Όπως κάθε δεξιότητα χρειάζεται προπόνηση έτσι και η τεχνική της αυτο-ομιλίας χρειάζεται εξάσκηση από τον παίκτη.
Ένας πολύ απλός τρόπος είναι ο προπονητής με τη βοήθεια του παίκτη να βρουν κάποιες λέξεις-κλειδιά, ανάλογα με το επίπεδο και τις ικανότητες του παίκτη, στη βελτίωση της απόδοσης κάποιας συγκεκριμένης δεξιότητας.
Αν πάρουμε για παράδειγμα το πέναλτι, οι λέξεις αυτές μπορεί να είναι «γωνία», «μέσα», «απαλά», «δυνατά», «κέντρο», «ήρεμα», «μπάλα» και πολλές άλλες. Ο προπονητής μαζί με τον παίκτη αποφασίζουν από κοινού ποιά είναι η λέξη ή λέξεις ανάλογα με το επίπεδο και την ηλικία του παίκτη.
Όσο πιο υψηλό είναι το επίπεδο του παίκτη τόσο πιο πολλές και σύνθετες φράσεις μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε.
Όσο μικρότερος είναι προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε μια λέξη που να είναι απλή και σαφής.
Μπορούμε για παράδειγμα να χωρίσουμε την εκτέλεση του πέναλτι σε δυο κομμάτια.
Όταν παίρνει φόρα και όταν εκτελεί.
Όταν παίρνει φορά μπορεί να λέει «χαλαρά», και πριν χτυπήσει «δεξιά» ή «μέσα». Η διαδικασία αυτή μπορεί να πάρει και 10 λεπτά σε κάθε προπόνηση, χρησιμοποιώντας διαφορετικές λέξεις-κλειδιά. Ο παίκτης μπορεί να εκτελέσει 2 σετ των 5 πέναλτι με κάποια λέξη και άλλα 2 σετ με κάποια άλλη και ούτω κάθε εξής.
Αυτό που πρέπει να θυμάται τόσο ο παίκτης αλλά και ο προπονητής είναι ότι η αυτό-ομιλία αποτελεί μια ψυχολογική τεχνική που μαθαίνεται και χρειάζεται αρκετή εξάσκηση για να γίνει μέρος της τεχνικής του παίκτη.
Δοκιμάστε αυτό και θα δείτε ότι η δύναμη της αυτό-ομιλίας μπορεί να αποβεί πολύ αποτελεσματική στη διαχείριση της προπονητικής διαδικασίας.


Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!


ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!
Το Δ.Σ., οι παίκτες, οι προπονητές και η ακαδημία του Ολυμπιακού Νάουσας, εύχονται σε όλο το κόσμο, υγεία και ευτυχία για την καινούργια χρονιά. Το 2013 να είναι ο χρόνος που θα φέρει στον καθένα αυτό που επιθυμεί!

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2013




Καλαίσθητο και πρακτικό το ημερολόγιο του Ολυμπιακού . Μικρό το κόστος του ,ομως μεγάλο για τις δύσκολες μέρες που περνά όλος ο κόσμος. Οποιος μπορεί ας το πάρει γιατι έτσι θα βοηθήσει λίγο οικονομικά την ομάδα ,που τόσο ανάγκη έχει ακόμα κι απ αυτό το μικρό ποσό. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...